Overslaan en naar de inhoud gaan

Generatie Einstein niet zo ‘business-minded’

Deze en andere conclusies zijn op 17 maart tijdens het congres Emerce E-HRM gepresenteerd door universitair docent Martijn van Velzen van de Faculteit Management & Bestuur. Van Velzen voerde het onderzoek uit samen met Tanya Bondarouk (universitair hoofddocent) en René Klerks (student Business Administration). Voor recruiters van IT-bedrijven zijn er wijze lessen uit te trekken.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De onderzoekers vroegen 225 jongeren (voor het grootste deel Nederlandse studenten met een bijbaan) naar hun gebruik van sociale netwerksites. Daaruit bleek – het zal niemand verbazen - dat Hyves (68 procent) en Facebook (68 procent) het populairst zijn, gevolgd door LinkedIn (37 procent) en Twitter (34 procent). Van de respondenten bleek 96 procent online actief te zijn en 15 procent op zoek naar een baan. Van alle respondenten (zowel actieve baanzoekers als niet-actieve baanzoekers) prefereert 52 procent LinkedIn voor baanoriëntatie. Facebook (22 procent), Hyves (15 procent) en Twitter (3 procent) volgen op dit onderdeel op gepaste afstand.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in