Hogeschool Utrecht werft ICT-studenten met internetgame

‘Find the code’ is een interactieve (serious) game, ontwikkeld voor en door de doelgroep, die ervoor moet zorgen dat jongeren enthousiast worden gemaakt voor een ICT-opleiding in Utrecht. Door mee te spelen begrijpt de aankomende student de cruciale rol van ICT’ers in de wereld van nu. Bovendien krijgt hij een realistischer beeld van de inhoud van de ICT-opleidingen en de benodigde talenten. De speler kan zijn talenten ook testen: op basis van zijn spelprestaties wordt hij door ouderejaars ICT-studenten geadviseerd over en verwezen naar de meest ‘passende’ opleidingen.
Het uitgangspunt van de wervingscampagne is niet zozeer om meer studenten binnen te krijgen, maar om de juiste student op de juiste plaats te krijgen. De kwaliteit van de instroom van de ICT-opleidingen moet met behulp van de campagne verhogen, om uitval zo veel mogelijk te beperken. De campagne wordt financieel ondersteund door het Platform Bèta Techniek (PBT) en is ontwikkeld in samenwerking met strateeg Jorn Moraal en conceptontwikkelaar Lemon Scented Tea.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee