Overslaan en naar de inhoud gaan

Hogeschool Utrecht werft ICT-studenten met internetgame

Met de internetgame ‘Find the code’ behaalde de hogeschool de twee plaats in de strijd om de Galjaardprijs 2008, een prijs voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve vorm van overheidscommunicatie. De hogeschool slaagde erin zich als eerste onderwijsinstelling voor deze prestigieuze prijs te nomineren. De campagne van Hogeschool Utrecht won eind september al de award voor beste marketingcampagne in het onderwijs van 2008.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

‘Find the code’ is een interactieve (serious) game, ontwikkeld voor en door de doelgroep, die ervoor moet zorgen dat jongeren enthousiast worden gemaakt voor een ICT-opleiding in Utrecht. Door mee te spelen begrijpt de aankomende student de cruciale rol van ICT’ers in de wereld van nu. Bovendien krijgt hij een realistischer beeld van de inhoud van de ICT-opleidingen en de benodigde talenten. De speler kan zijn talenten ook testen: op basis van zijn spelprestaties wordt hij door ouderejaars ICT-studenten geadviseerd over en verwezen naar de meest ‘passende’ opleidingen.

Het uitgangspunt van de wervingscampagne is niet zozeer om meer studenten binnen te krijgen, maar om de juiste student op de juiste plaats te krijgen. De kwaliteit van de instroom van de ICT-opleidingen moet met behulp van de campagne verhogen, om uitval zo veel mogelijk te beperken. De campagne wordt financieel ondersteund door het Platform Bèta Techniek (PBT) en is ontwikkeld in samenwerking met strateeg Jorn Moraal en conceptontwikkelaar Lemon Scented Tea.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in