Overslaan en naar de inhoud gaan

HP lanceert Communicatie as a Service

Kleinere en middelgrote bedrijven blijken meer vertrouwen te hebben in hun (traditionele) telecomprovider dan in hun IT-partner als het gaat om diensten waarbij telecom en IT-netwerken elkaar raken. Voorbeelden daarvan zijn unified communication en videocommunicatie.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Nu telecom steeds meer een IT-dienst wordt, ziet HP kansen deze diensten mogelijk te maken in een service model. HP deed afgelopen jaar onderzoek onder eigen gebruikers: 92 procent van de topmanagers verwacht dat de economische situatie onvoorspelbaar blijft; innovatie is volgens 84 procent blijvend gewenst; en een grote mate van flexibiliteit op het gebied van IT is voor 80 procent essentieel. Deze resultaten vormen volgens de fabrikant de ideale basis voor cloud.

En dat terwijl IDC onlangs de top-3 gevaren van cloud bekendmaakte. IDC noemt vooral de onvoorspelbaarheid van kosten en blijvende vragen over veiligheid en beschikbaarheid. HP stelt dat het kostenaspect op langere termijn juist de kracht van cloud is. Nu gaat 60 tot 70 procent van het IT Budget naar infrastructurele en operationele kosten van de IT, via 'as a service'-oplossingen zou dit kunnen dalen naar 30 tot 40 procent.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in