HP werpt zich op als thuiswerkautoriteit
„Het is de bedoeling dat het straks een echt community van thuiswerkers wordt. Het is nadrukkelijk meer dan een verkoopinstrument. We zijn bijvoorbeeld participant van het Telewerkforum geworden om aan veelzijdige informatie over thuiswerken te komen.” Hoeveel de publiciteitscampagne voor hphomework kost wil Kalkman niet zeggen. Participanten van het telewerkforum betalen 11.000 gulden per jaar en mogen dan onder andere vrij over de informatie van het Telewerkforum beschikken. Kitty de Bruin, directeur van het Telewerkforum is blij met participanten als HP. Commerciële drijfveer „Bij de start van het telewerkforum hebben we ons gericht op de ministeries van Economische Zaken, Verkeer en Waterstaat en VROM. Alleen Verkeer en Waterstaat is, net als KPN, voor 30.000 tot 50.000 gulden jaarlijks, sponsor van het Telewerkforum geworden. Vervolgens hebben we de software, hardware en telecomindustrie benaderd. Vanzelfsprekend hebben die bedrijven een commerciële drijfveer, maar dat is geen probleem. Het Telewerkforum zelf is een neutraal informatiecentrum.”