Overslaan en naar de inhoud gaan

HRM-afdelingen kunnen zonder papier

Automatisering heeft de laatste jaren voor HRM-administraties veel veranderd. Iedere HRM-afdeling gebruikt tegenwoordig een personeelsinformatiesysteem. Momenteel werken veel organisaties aan de invoering van recordmanagementsystemen, om te komen tot volledig geautomatiseerde processen en elektronische dossiers. Hiermee hopen HRM-organisaties op termijn van hun papierstromen af te komen.
Het invoeren van elektronische personeelsdossiers lukt veel organisaties wel.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Maar vrijwel niet één organisatie slaagt erin om daadwerkelijk de stap tot elektronische processen te zetten en het papieren origineel weg te gooien. De juridische bewijslast is het grote struikelblok. Het traditionele beeld is dat in een rechtszaak nog steeds een fysiek document met handtekening nodig is.
Het is goed om vóór het ontwerpen van het recordsmanagementsysteem een discussie te voeren over de zin en onzin van het bewaren van papieren HRM-documenten. Als dit goed wordt gedaan, kunnen digitale documenten zonder twijfel de papieren documenten vervangen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in