Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantenwerving ACN lijkt sterk op piramidespel

Gebruikt belminutenbedrijf ACN een in Nederland verboden piramidespel­constructie om klanten te werven, of is de provisiesystematiek een bonafide vorm van netwerkmarketing? Deze vraag houdt niet alleen de door ACN benaderde automatiseerders bezig. Minister Donner van Justitie, noch het Functioneel Parket van het Openbaar Ministerie, of de Economische Controle Dienst (FIOD ECD), kan op die vraag een duidelijk antwoord geven.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in