‘Lang leve de recessie’
Het wil nog niet erg lukken met de werving van personeel via internet. Vorig jaar werd 5 tot 8 procent van de wervingsbudgetten in Nederland uitgegeven aan het werven van personeel via internet. “De totale wervingsbudgetten krimpen nu weliswaar, het percentage dat naar online werving gaat, zal alleen maar groeien.” Dat zei Rob Brouwer, managing director van Monsterboard.nl, op de vierde verjaardag van zijn bedrijf. De mensen van Monsterboard roepen al sinds de oprichting dat ‘online recruitment’ erg belangrijk gaat worden. Volgens Brouwer zal het dit jaar, in 2002, echt gaan gebeuren. De recessie is volgens Monsterboard een bepalende factor in dat succes. Volgens Brouwer is Monsterboard zelfs ongevoelig voor de conjunctuur. Dat is opvallend omdat het ene na het andere initiatief voor online werving sneuvelt. Bovendien zal de krapte op de arbeidsmarkt volgens de Nederlandse Monster-directeur blijven bestaan doordat de babyboomers de markt zullen verlaten. Deze maand zal Monsterboard de definitieve cijfers over 2001 laten zien, dan weten we hoe ongevoelig Monsterboard is voor de bejubelde recessie.