NGN-leden laken Kennisnet
De respondenten, die overwegend in het voortgezet onderwijs (60 procent) en het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie (27 procent) werkzaam zijn, kwamen tot een eindoordeel van 4,4. De geboden bandbreedte scoorde met 5,3 op de schaal van 1 tot 10 het hoogste. De beschikbaarheid van de verbinding kwam op 4,6, de helpdesk op 4,5. De laagste waardering hadden de netwerkprofessionals voor de opleidingen en trainingen (3,4) en de eventuele meerwaarde ten opzichte van de reguliere leveranciers (3,5). Het dienstenpakket werd beoordeeld met een 3,9. De leden menen dat de gebruikte technologie nauwelijks gelijke tred houdt met de technologische ontwikkelingen (3,5). Alleen de cijfers van de leden bij wie Kennisnet ook werkelijk in gebruik is zijn in de enquête verwerkt. Een groot deel van de ondervraagden gaf namelijk te kennen dat ze de vragen niet konden beantwoorden omdat ze al geruime tijd op een aansluiting op Kennisnet wachten. Anderen klaagden over een moeizame en trage oplevering. Veel respondenten meldden de voor Kennisnet bestemde gelden liever elders te besteden. (pli)