Opmars Labelsoft houdt aan
Labelsoft heeft nu 23 CHP’s in de lucht, met gemiddeld twaalf tot veertien werkplekken met Callmanager. Bij twaalf CHP’s vindt de installatie komende maand plaats. Met Callmanager wordt de oproep van patiënten vastgelegd, met basale gegevens van patiënt en zorgverzekeraar. De software declareert en factureert, met een toeslagtarief. De patiënt belt met een assistente, die de klacht en de ondernomen actie registreert. Dat wordt bij voorkeur elektronisch aan de eigen huisarts gemeld. Koppeling Vier Brabantse locaties hebben tevens een koppeling met Webhis, een product van Labelsoft waarbij patiëntenrecords van huisartspraktijken worden gekopieerd naar een centrale database. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van Medovd (MEDische OVerDracht), een Edifact-standaard voor uitwisseling van patiëntenrecords tussen huisartsen. Vanuit de centrale server kan men via een browser patiëntenrecords van collega’s raadplegen. Eens per dag gaan wijzigingen via Medovd naar de centrale. De opmars van Labelsoft is opmerkelijk. “De gezondheidszorg is een bizarre ICT-markt”, zegt directeur Elzenga. “Je moet non-stop wijzigen door ad hoc-besluiten van overheid, zorgverzekeraars of artsenkoepels. Nu weer CTG-tarieven die telkens wijzigen, zelfs met terugwerkende kracht. Als je die wereld niet goed kent, heb je geen schijn van kans. Nieuwkomers durven niet. Voor de branche zelf is het op zich slecht. Wij hebben dat in ons voordeel uitgebuit.”