Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta richt zich dit jaar op concurrentie en irritante telefoontjes

Op de zakelijke telefoniemarkt houdt Opta in de gaten of marktleider KPN zich aan de regels houdt. Ook komt de toezichthouder met strengere voorwaarden en vaste tarieven waartegen concurrenten gebruik kunnen maken van het netwerk van KPN.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Een soortgelijk beleid geldt voor het televisieaanbod via de kabel. In dit segment krijgen marktleiders UPC en Ziggo afspraken rond het overstappen naar andere aanbieders, opzegvoorwaarden en tarieven opgelegd.

Verder zal Opta de beltarieven in Europa controleren en toezien op de transparantie bij bellen naar betaalde informatienummers. Ook gaat Opta ongewenste mailtjes (spam) aan consumenten en bedrijven bestrijden.

Om de irritatie door ongewenste marketingtelefoontjes te verminderen gaat de Opta controleren of consumenten die zich afgemeld hebben via het bel-me-niet register daadwerkelijk niet meer gebeld worden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in