Opta richt zich dit jaar op concurrentie en irritante telefoontjes
Op de zakelijke telefoniemarkt houdt Opta in de gaten of marktleider KPN zich aan de regels houdt. Ook komt de toezichthouder met strengere voorwaarden en vaste tarieven waartegen concurrenten gebruik kunnen maken van het netwerk van KPN.

Shutterstock
Shutterstock
Een soortgelijk beleid geldt voor het televisieaanbod via de kabel. In dit segment krijgen marktleiders UPC en Ziggo afspraken rond het overstappen naar andere aanbieders, opzegvoorwaarden en tarieven opgelegd.
Verder zal Opta de beltarieven in Europa controleren en toezien op de transparantie bij bellen naar betaalde informatienummers. Ook gaat Opta ongewenste mailtjes (spam) aan consumenten en bedrijven bestrijden.
Om de irritatie door ongewenste marketingtelefoontjes te verminderen gaat de Opta controleren of consumenten die zich afgemeld hebben via het bel-me-niet register daadwerkelijk niet meer gebeld worden.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee