Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Personalisatie van websites werkt niet’

Personalisatie van websites werkt contraproductief. Dat stelt Jupiter Research in het rapport ‘Beyond the Personalization Myth’. Slechts 14 procent van het geënquêteerde webwinkelpubliek wordt door de persoonlijke aanpak verleid vaker een aanschaf te doen. De kans dat een website met gepersonaliseerde webpagina’s klanten ervan afbrengt iets te kopen, is twee maal zo groot. Klanten maken zich namelijk zorgen over misbruik van hun persoonlijke gegevens.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

25 procent van de ondervraagden geeft om die reden op websites geen persoonlijke gegevens prijs.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in