Overslaan en naar de inhoud gaan

Professionaliteit geen kwestie van geduld

Het blijft aanmodderen met de (h)erkenning van de kwaliteit van de automatiseerder, dat zijn wij eens met Hans Sassenburg. Dit terwijl in de praktijk grote behoefte bestaat aan duidelijkheid. Deze behoefte komt onder meer tot uiting in het voeren van allerlei onduidelijke titeltjes achter de naam van de ICT-professional.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Als wij kwaliteit grofweg definiëren als ‘voldoen aan de verwachtingen van de klant’, is het van belang dat zowel de klant als de aanbieder eenzelfde kwaliteit op het oog hebben. In andere branches is de professional eenvoudiger te herkennen. Van een notaris bijvoorbeeld mag je verwachten dat hij zijn rechtenstudie heeft afgerond en enkele jaren onder begeleiding ervaring heeft opgedaan, en van een verwarmingsmonteur mag je verwachten dat hij de benodigde diploma’s heeft. Deze vanzelfsprekendheid ontbreekt totaal wanneer je praat over ‘de gemiddelde’ ICT’er.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in