Overslaan en naar de inhoud gaan

Retourgoederen hinderen webwinkels

– In 2005 retourneren klanten online gekochte goederen met een waarde van 90 miljoen dollar. In dat jaar bedraagt de omzet van webwarenhuizen 5,8 miljard dollar. Dat meldt Jupiter Media Metrix in een gisteren verschenen rapport.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Volgens het marktonderzoeksbureau moeten internetwarenhuizen snel maatregelen nemen om de stroom retourgezonden goederen te kunnen afhandelen. Internetbedrijven die geen actie ondernemen kunnen volgens Jupiter in grote financiële problemen komen. Het hele traject van front- tot back-office moet onder het mes. Het is volgens Jupiter te simpel om te denken dat een creditering volstaat. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat webwinkels retourgezonden producten opnieuw verkoopgereed moeten maken. (svm)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in