Salary Survey - Op fluweel: Jan-Gerard de Groot
“Die duidelijke focus van de organisatie is iets waar ik mij prettig bij voel. Er komen wel eens vragen van klanten die willen dat we projecten op belendende terreinen voor ze doen, maar als je dat doet dan vertroebelt dat je eigen ontwikkeling en de profilering van je organisatie. Dat doen we dus niet. En daardoor kan ik mij volledig richten op ons aandachtsgebied. Die duidelijke keuze is prettig.”
De 25 interim-managers die bij Synotion werken, hebben allemaal de nodige ervaring. “We kunnen elk ons eigen plan trekken, er is veel vrijheid. De cultuur is open en direct, we kunnen zelf richting geven aan onze ontwikkeling. Dat past ook bij ons vak, want outsourcingstrajecten zijn zeer complex, ze volgen geen vaste route. Dat vraagt een bepaald type mens.” Omdat De Groot meestal twee, soms drie projecten tegelijk doet, is de werkdruk hoog. Zeker de druk om bereikbaar te zijn: “Bij organisatieontwikkeling is communicatie essentieel, ik kan dus niet twee dagen wachten met reageren op vragen van klanten.” Een gevolg is dat de computer en telefoon altijd aan staan. “Ik wil eigenlijk altijd bereikbaar zijn. Dat proces versterkt zich ook, want omdat klanten weten dat ze mij altijd kunnen bereiken, verwachten ze dat en moet ik dus bereikbaar zijn. Ik ben ook niet zo iemand die om acht uur ’s avonds zijn laptop uitzet, maar een valkuil van het vak is dit wel. Echt ontevreden ben ik er niet over, want ik zoek het zelf op. Maar soms is het nodig om computer en telefoon echt uit te zetten. Als ik een aantal dagen vrij ben, dan doe ik dat ook. En dan ga ik mijn mail ook echt niet lezen. Maar dat laat ik mijn klanten vantevoren wel weten.”
marieke vos
Altijd bereikbaar zijn