Overslaan en naar de inhoud gaan

Score website koude douche voor Leiden

"De plannen dateren van medio 2001", zegt Anneke Wiering. Voordat zij twee jaar terug aantrad als communicatieadviseur internet, had Leiden, met 117 duizend inwoners de twintigste stad van Nederland, geen functionaris die zich speciaal met internetbeleid of website-onderhoud bemoeide. Nadat het besef had postgevat dat het anders moest, werd omgezien naar een content management systeem (CMS).
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De nieuwe site zou niet langer centraal worden bijgehouden, maar decentraal door de organisatieonderdelen die verantwoordelijk zijn voor de aangeboden producten en diensten. Ook werd Wierings functie ingesteld. Met communicatiemensen van de vijf gemeentelijke diensten werden structuur en inhoud van de site bepaald.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in