Overslaan en naar de inhoud gaan

Telecomwaakhond negeert SMS-spam

Het onderzoek naar mogelijk ingrijpen heeft de telecomtoezichthouder beëindigd. De industrie ontwikkelde onder de paraplu van de Direct Marketing en Sales Associatie (DMSA) een gedragscode. Vorige week werd die gepresenteerd. Opta wil voorlopig aankijken hoe de bestrijding van ongewenste SMS-reclame zich ontwikkeld.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

In de gedragscode stelt de DMSA een zogeheten opt-out regeling voor. Wie niet gediend is van reclame op zijn GSM kan zich laten registreren. De reclame-industrie dient alvorens een actie te starten de nummers van de opt-out lijst uit zijn nummerbestand te halen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in