TSS lijkt ongevoelig voor recessie
Sleutelen aan effectiviteit
Hoe dat sleutelen aan effectiviteit precies uitpakt, verschilt - ingevolge de decentrale aansturing binnen de TSS-groep - van werkmaatschappij tot werkmaatschappij. Maar als voorbeeld noemt van Poelje de implementatieprocessen bij PinkRoccade Healthcare. Dat bedrijf levert en implementeert bedrijfsapplicaties voor de onder meer tweedelijns zorginstellingen. Bij die implementaties is PinkRoccade Healthcare geleidelijk aan steeds 'strenger' geworden, niet alleen voor zichzelf maar ook voor de klant.
Door minder toegeeflijk te zijn en projectvoortgang voorop te stellen wordt het mogelijk consequent binnen tijd- en bronnenbudget te leveren. "Ja, die strengheid is ook voor de klant soms frustrerend, maar als regel kunnen we wel duidelijk maken dat het ook in zijn belang is". Als voorbeeld van een succesproject in deze stijl noemt Van Poelje in implementatie van het 'ERP'-pakket Care-Control bij het AMC, in 2012.
Ook in beheerdiensten zoeken werkmaatschappijen van TSS voortdurend naar mogelijkheden om hun delivery-processen aan te scherpen. Soms gaat dat om het korter maken van lijnen tussen de werkvloer van de klant en de werkvloer van het TSS-datacenter, maar vaak ook om harmonisatie en vereenvoudiging. Die vereenvoudiging wordt niet alleen gezocht in de delivery zelf, maar ook in de contracten. Door die te versimpelen, wordt ook het praten en denken over vereenvoudiging van de delivery versimpeld.
De kloof tussen business en IT dichten
Volgens Van Poelje veranderde de maatschappelijke context van IT duidelijker dan ooit: "Overheden bezuinigen nu drastisch en de kosten van de zorg dreigen onbetaalbaar te worden. Verder beseffen organisaties dat zij moeten innoveren om weer te kunnen groeien en de crisis achter zich te laten".
Een andere onomkeerbare ontwikkeling waarvoor de CEO van TSS aandacht vraagt is de verschuiving van de IT-macht richting gebruiker: " Dat betekent dat het individu op maat bediend zal moeten worden. Goed inspelen op deze ontwikkeling vergt van een softwareleverancier niet alleen diepgaande kennis van ICT, maar vooral bijzonder veel kennis van de sector en uitdagingen waarvoor organisaties in hun specifieke branche nu staan. Beide zijn onontbeerlijk om samen met de klant de kloof tussen ‘business’ en ICT te dichten en zo te besparen mét IT in plaats van op IT.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee