Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor elke communicatieklus het juiste gereedschap

Begin dit jaar trok Atos Origin de aandacht met de mededeling dat het e-mail als communicatiemiddel binnen de organisatie uit zal faseren. Belangrijkste argument is dat managers een kwart van hun tijd besteden aan het lezen en schrijven van mail. Het gebruik van andere communicatiemethoden zou daar verbetering in moeten brengen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Dat mail niet voor alle doeleinden het meest geschikte medium is, lijdt geen twijfel. Mailberichten worden vooral misbruikt voor (al dan niet geautomatiseerde) alertfuncties. Dat betekent dat iemand meerdere berichten kan hebben staan die allemaal om dezelfde (re)actie vragen. Voor de meeste mensen fungeert de inbox immers als een ‘to do’-lijst.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in