Overslaan en naar de inhoud gaan

Webwinkels VS kampen met retourzendingen

Online-detaillisten in de Verenigde Staten hebben in het vierde kwartaal van vorig jaar 9 miljard dollar omgezet, maar kopers retourneerden voor een waarde van een miljard dollar aan goederen. Dat meldt het Amerikaanse onderzoeksbureau Yankee Group op basis van voorlopige cijfers.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het bedrag van een miljard dollar is nog een voorzichtige schatting. Het bureau verwacht als de tellingen klaar zijn, uit te komen rond een bedrag aan retourzendingen van 1,5 miljard dollar. Volgens Yankee Group hebben veel kopers bij verschillende websites hetzelfde product besteld. Producten die te laat arriveerden werden geretourneerd. De online-verkopen zijn volgens de onderzoekers rond de kerstdagen - vergeleken met kerstmis 1999 - met zeventig procent gestegen. (svm)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in