Overslaan en naar de inhoud gaan

Problemen Real Time Company zitten dieper dan incidentele factoren

Gewoon een ICT­bedrijf dat last heeft van een tegenvallende markt of een onderneming met structurele problemen? Real Time Company (RTC), voorheen bekend onder de naam Newconomy, maakte over het afgelopen halfjaar van 2003 een nettoverlies van 1,8 miljoen euro bekend. De omzet was uitgekomen op 16,6 miljoen euro. Het nettoverliescijfer betekende een aanzienlijke verslechtering ten opzichte van de situatie van vorig jaar.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Over de eerste helft van 2002 bedroeg het verlies van RTC nog ongeveer de helft: 0,88 miljoen euro. De twee halfjaarcijfers zijn volgens de directie echter moeilijk met elkaar te vergelijken, omdat Real Time Company (dat zich ook RT Company noemt) het afgelopen jaar een ‘gedaantewisseling’ heeft ondergaan. Daarmee wordt gedoeld op de transformatie van investeerder in internetbedrijven tot ICT­dienstverlener, waarvoor enkele nieuwe aankopen zijn gedaan en de resterende deelnemingen zo veel mogelijk rondom de speerpunten Citee, ExplainerDC en Koopit.com heen zijn gevormd.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in