Overslaan en naar de inhoud gaan

Problemen uit veld moeten agenda onderzoekers bepalen

De Brit Philip Powell bekleedt de nieuwe leerstoel voor IT beheer aan de Rijksuniversiteit Groningen. Powell, afkomstig van de University of Bath, is wetenschappelijk expert op het gebied van IT Service Management en zal met name ook de link leggen met economische aspecten daarvan. Als NGN, vereniging van IT Professionals in Nederland met tevens een zeer grote achterban van beheerders, zijn we uiterst content met deze ontwikkeling.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het vertrek van de toenmalig hoogleraar te Delft, Maarten Looijen, die in 2001 met emeritaat ging, heeft destijds een lancune achtergelaten. Dat betekende jarenlang dat IT service management geen substantiële plaats had in wetenschappelijk Nederland. En dus ook geen herkenbaar gezicht welke met gezag op dit thema zich kon bewegen in wetenschappelijke kringen. Dat was een gemiste kans. Het is dan ook de Rijksuniversiteit Groningen te prijzen dat zij deze leerstoel heeft ingesteld.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in