Overslaan en naar de inhoud gaan

Vergoeding bij lange storing internet en tv

De minimale vergoeding bedraagt altijd een euro. Bij een storing tussen de twaalf en 24 uur heeft een klacht recht op zeker één dertigste deel van de maandelijkse abonnementskosten. Bij een storing die tussen de 24 en 48 uur duurt, wordt dat twee dertigste. De compensatieregeling geldt ook voor zakelijke klanten. Aanbieders van telefoon, internet, en televisie kunnen ook een hoger bedrag als compensatie uitbetalen aan hun klanten.
storing

Het kabinet heeft vrijdag ingestemd met het voorstel hiervoor van minister Henk Kamp (Economische Zaken). "Internet en telefonie zijn onmisbaar in onze maatschappij geworden. Storingen leiden niet alleen tot persoonlijk ongemak, maar hebben ook gevolgen voor onze economie. Het is dus redelijk dat zowel consumenten als zakelijke klanten compensatie krijgen bij lange storingen", aldus Kamp

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in