Overslaan en naar de inhoud gaan

Toegankelijkheid bij bol

Toegankelijkheid, van systemen, apps, websites, is geen geringe opgave. Wie het goed wil doen, heeft nogal wat werk te verzetten. Natuurlijk ook afhankelijk van de uitgangspositie. Maar al te vaak is toegankelijkheid ‘een moetje’, om te voldoen aan overheidsregels. Zo niet bij webwinkel bol, dat inclusiviteit en diversiteit heel breed trekt. “Iedereen is wel een keer situationeel beperkt.”

logo van webwinkel bol
bol

Zo’n vijf à zes jaar kwamen de thema’s van inclusiviteit en diversiteit flink in opkomst. “Wij zijn op die trein gesprongen”, vertelt lead product design Niels-Peter Foppen van bol (tot eind vorig jaar nog bol.com). Dat was dus níet om modieus mee te doen, maar om het echt ter harte te nemen. Foppen vertelt over zijn bijdrage, zijn rol hierin.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in