Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland raakt achterop met e-commerce

Nederlandse directeuren nemen een afwachtender houding aan ten opzichte van e-commerce en m-commerce dan hun Europese collega's. Dat concludeert Accenture uit de resultaten voor 2001 van zijn jaarlijkse eEurope-onderzoek.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Accenture leidt dit af uit het feit dat slechts 31 procent van de Nederlandse managers e-commerce als een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering ziet. Gemiddeld vindt 63 procent van de Euopese managers dat. Het aantal managers dat financiële voordelen zegt te behalen met e-commerce blijft met 15 procent eveneens achter bij het Europese gemiddelde van 43 procent. Bij m-commerce zijn Nederlandse managers ook al minder geneigd nieuwe technologie te gebruiken dan hun Europese collega's. Slechts 19 procent van de Nederlanders verwacht binnen drie jaar draadloze toepassingen onderdeel te maken van hun bedrijfsvoering. Maar liefst 61 procent verwacht nooit draadloos handel te drijven. Voor Europa liggen deze cijfers op respectievelijk 31 procent en 19 procent. (jwy)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in