Nederlandse werknemers geloven in social networking
Het onderzoek - onder 2500 werknemers in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, België en Nederland - wijst uit dat driekwart van hen voordelen ziet in het gebruik van sociale netwerken en online gemeenschappen. De bundeling van collectieve kennis van werknemers, klanten en leveranciers en het vergroten van individuele kennis worden door de Nederlandse werknemers als grootste voordelen gezien. Maar zij zien ook gevaren, zoals te veel afleiding en het uitlekken van vertrouwelijke gegevens.
De 5 meest gebruikte tools voor social networking in de Nederlandse ondernemingen zijn eigen samenwerkingsgerichte sites op het intranet (35%), in eigen beheer gemaakte video, die via intranet wordt ontsloten (13%), interne bedrijfsfora (12%), interne blogs (10%) en fotosites op het web, zoals Flickr (10 %). "De verandering is meer sociologisch dan technologisch, zodat ze moeilijk met traditionele ROI-modellen kan worden verantwoord," stelt Dominiek Vandierendonck, Sales Vice President AT&T Benelux. Maar volgens hem is het wel duidelijk dat IT-verantwoordelijken moeten nadenken overde implicaties van het social-networkingverschijnsel.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee