'Anti-Facebook'-netwerk Ello groeit als kool
De aantrekkingskracht van Ello lijkt te zijn gelegen in de dure belofte geen persoonsgegevens te verkwanselen en geen advertenties toe te laten. Het verdienmodel zou gebaseerd zijn op nog te introduceren betaalde extra gebruiksmogelijkheden. Daarmee wordt Ello door buitenstaanders getypeerd als een kritisch alternatief voor Facebook.
Maar oprichter Paul Budnitz, in het dagelijks lever fietsenhandelaar te Burlington in Vermont, wijst het predicaat 'anti-Facebook' van de hand. "Wij zien we onszelf niet als Facebook-concurrent" zegt hij tegenover een verslaggever van BBC. "We zien hen als een advertentie-platform; wij zijn een netwerk" legt hij uit.
Minimalistisch gestyled
Op dit moment werkt Ello nog uitsluitend met een site. Smartphone-apps voor iOS en Android zitten in de pijplijn, maar er is geen indicatie over de termijn waarop een en ander zal worden gerealiseerd. De site is, net als de titanium fietsen van Budnitz, zorgvuldig minimalistisch gestyled.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee