Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei online Yellow Pages in V.S.

De Amerikaanse Kelsey Group voorziet de komende vijf jaar een flinke groei voor online 'Yellow Pages', bedrijfsinformatie op het web. De Internet-versie van de Amerikaanse Gouden Gids levert in 2006 anderhalf miljard dollar op. Daarmee blijft de elektronische gids het kleine broertje van de traditionele gedrukte uitvoering. Hierin gaat zo'n 13,6 miljard dollar om.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Charles Laughlin, schrijver van The Kelsey Report, schat de opbrengst van online Yellow Pages in 2000 op 306 miljoen dollar. Over de komende vijf jaar verwacht Laughlin een jaarlijkse groei van 33 procent. Hij vindt dat een redelijke opbrengst voor een nieuw produkt op Internet. The Kelsey Report vindt geen aanwijzingen dat bedrijven geld overhevelen van drukwerk naar Internet. Er worden wel steeds meer bundels verkocht; bij aankoop van een gedrukte advertentie krijgen bedrijven ook een vermelding op Internet. De grootste aanbieders van Yellow Pages op Internet zijn momenteel SuperPages en grote portals als Yahoo en America Online. Yahoo heeft zijn eigen Yellow Pages. America Online laat de Yellow Pages verzorgen door Verizon, dat ook een gedrukte versie verzorgt. (wdr)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in