Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei van winkelen op het web stagneert

Marktonderzoeker comScore heeft berekend dat in de eerste 23 dagen van november de online-verkopen met 4 procent zijn gekrompen tot 8,2 miljard dollar. Amerikanen doen traditioneel massaal inkopen in de aanloop naar de feestdagen van november (Thanksgiving) en december.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Over de eerste tien maanden van dit jaar was nog sprake van een groei met 9 procent tot 102,1 miljard dollar. ComScore gaat er nu van uit dat de online-bestedingen in november en december zullen uitkomen op 29,2 miljard dollar, evenveel als in 2007. Dat is een fikse tegenvaller voor webwinkeliers, die tot dusver hun omzetten in de laatste twee maanden met minstens 10 procent zagen groeien. ComScore zoekt de verklaring voor de stagnatie onder meer in de waardedaling van aandelenportefeuilles en de vrees voor werkloosheid.

Er is een laatste sprankje hoop dat Amerikanen dit jaar tot het laatste moment wachten om alsnog aan het winkelen te slaan. Een peiling van comScore eerder in november wees uit dat 33 procent van de ondervraagden nog met het inkopen doen voor de feestdagen moest beginnen. Bijna de helft was van plan minder, en ook minder dure, cadeaus te kopen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in