Overslaan en naar de inhoud gaan

'Klikfraude' met webadvertenties groeit

Oplichters zijn steeds actiever in het misbruiken van de verwijzingen naar adverteerders die bij zoekresultaten van bekende zoekmachines als Google en Yahoo vermeld staan. In 14,1 procent van de gevallen blijkt het doorklikken naar de adverteerders op zwendel te berusten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Dat stelt het Amerikaanse adviesbureau Click Forensics vast in een vandaag verschenen rapport over het tweede kwartaal. In het eerste kwartaal van dit jaar was 13,7 procent van de doorklikpogingen niet bonafide, meldt Associated Press. De uitkomsten zijn gebaseerd op gegevens van 1300 online-aanbieders.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in