Overslaan en naar de inhoud gaan

Lagere winst T-Online door scherpe concurrentie

De nettowinst van het Duitse bedrijf T-Online, de grootste internetaanbieder in Europa, is in het tweede kwartaal van dit jaar gedaald van 88,2 miljard euro tot 60,9 miljoen euro. Dat is het gevolg van de steeds hardere concurrentie op de Duitse breedbandmarkt. T-Online zag zich daardoor genoodzaakt tot flinke prijsverlagingen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De omzet nam toe met 4,7 procent tot 523 miljoen euro, zo maakte het dochterbedrijf van Deutsche Telekom woensdag bekend. Er kwamen 182.000 nieuwe breedbandklanten bij. Eind juni bedroeg het totaal bijna 4,2 miljoen. T-Online verwacht over geheel 2005 een omzet van 2,1 miljard euro. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in