Overslaan en naar de inhoud gaan

Omvang internetreclame nadert 40 miljoen euro

Adverteerders hebben vorig jaar opnieuw meer geld gespendeerd aan reclame op Nederlandse internetsites. De nettobestedingen stegen van 31,5 miljoen euro in 2002 naar 39,7 miljoen euro vorig jaar. In 2001 stond de teller nog op 20,5 miljoen euro.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De Nederlandse tak van het Amerikaanse interactieve advertentiebureau IAB heeft deze cijfers vandaag naar buiten gebracht. De organisatie baseert zich op gegevens van de belangrijkste marktpartijen op internet, zoals MSN, Adlink, IP en Tiscali. "De online- en interactieve bestedingen zitten duidelijk in de lift. En de rek is er nog lang niet uit", stelde directeur Igor Beuker van IAB Nederland. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in