Omzet Bol.com passeert 100 miljoen euro
Bol.com ziet het aantal bezoekers in zijn virtuele winkel nog altijd toenemen. In totaal werden meer dan vijf miljoen producten verkocht. Bol.com heeft zijn assortiment de afgelopen jaren fors uitgebreid, onder meer met games, consumentenelektronica en mobiele telefoons. Nog altijd komt meer dan de helft van de omzet uit de verkoop van boeken, waarmee Bol.com in 1999 is begonnen. Elektronica is echter in opkomst. Dit is ook een segment waarin de internetonderneming wil uitbreiden. Het bestverkopende product was vorig jaar het afslankboek van Sonja Bakker. "Wij hebben er zelfs meer exemplaren van verkocht dan van de afzonderlijke delen van Harry Potter", aldus directeur Daniël Ropers. Bol.com geeft geen winstcijfers vrij. Ropers wilde wel kwijt dat de winst "duidelijk" harder groeit dan de omzet. In 2004 was het bedrijf voor het eerst winstgevend. Dit was een jaar na de overname door een drietal Duitse investeerders. Een daarvan, de investeringsmaatschappij van internetaanbieder T-Online, heeft vorig jaar haar belang overgedaan aan de andere investeerders, Holtzbrinck en Weltbild. Holtzbrinck is in Nederland ook actief met de datingsite Parship.nl. (anp)