Omzet online-advertentiemarkt groeit
De winst kwam uit op 4,2 miljard dollar, terwijl er in 2006 nog een groei van 4,3 miljard dollar werd bereikt, wat ten opzichte van 2005 een groei was van 35 procent. Het meest winstgevend waren trefwoordadvertenties zoals Google en andere zoekmachines die gebruiken.
PricewaterhouseCoopers heeft ook een kwartaalenquête gehouden onder de 15 grootste online-advertentieverkopers. In het vierde kwartaal kwam hun omzet uit op 5,9 miljard dollar. In het derde kwartaal bedroeg deze nog 5,2 miljard dollar.
Analisten hadden al voorspeld dat de groei zou afnemen ondanks het feit dat het internet steeds meer aandeel afsnoept van traditionele media als kranten. Op het moment beslaan de internetadvertenties in de VS maar 10 procent van de totale uitgaven aan reclame en is er dus volgens IAB nog veel te winnen. De IAB verwacht in mei het definitieve rapport over 2007 af te hebben.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee