Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet online-advertenties groeit met 8,9 procent in VS

De omzet van de Amerikaanse online-advertentiebureaus is in het vierde kwartaal van 2002 gestegen tot 1,58 miljard dollar. Dat meldt The Washington Post op basis van een rapport van het Interactive Advertising Bureau.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De omzet van de online-advertentiebureaus daalde de afgelopen twee jaar gestaag. In het derde kwartaal van 2002 werd een omzet van 1,45 miljard dollar gerealiseerd. In totaal werd in de VS vorig jaar 6,01 miljard dollar aan advertenties op internet besteed. Online-advertenties bestaan onder andere uit banners, pop-up vensters en betaalde zoekresultaten op zoekmachines. (svm) Zie ook:Internet-advertenties trekken iets aan - 20 december 2002

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in