Overslaan en naar de inhoud gaan

Online-advertentiemarkt groeit

De online-advertentiemarkt kende in het vierde kwartaal van 2003 een omzet van 2,2 miljard dollar. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van PricewaterhouseCoopers in opdracht van het Interactive Advertising Bureau (IAB). De belangrijkste groeimarkt is die van de zoekmachines.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

In het vierde kwartaal van 2002 was de omzet nog 38 procent lager. De cijfers van het IAB zijn geextrapoleerd uit de gegevens van van de vijftien belangrijkste advertentieverkopers op internet. Definitieve cijfers voor 2003 worden in april verwacht. In de eerste drie kwartalen van 2003 was de netto-omzet van Nederlandse online advertentieverkopers volgens het IAB ruim 27,1 miljoen euro. (svm) Zie ook:Nederlandse online-advertenties nemen toe - 23 januari 2004

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in