Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoop OLED's neemt weer toe

OLED-beeldschermen winnen weer aan populariteit. In het tweede kwartaal van dit jaar zijn 14,2 miljoen beeldschermpjes van dit type verkocht voor een totale waarde van bijna 125 miljoen dollar, 18 procent meer dan een jaar geleden. Uitgedrukt in aantallen bedroeg de groei zelfs 82 procent. In het voorgaande, eerste kwartaal was juist sprake van een verkoopdaling.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De Organic Light Emitting Diode (OLED) technologie wordt toegepast in relatief kleine displays voor bijvoorbeeld mobiele telefoons - voornamelijk als tweede 'subdisplay' - en in MP3-spelers, autoradio's en dergelijke. Met ruim 7 miljoen stuks vormen subdisplays de belangrijkste toepassing, gevolgd door 6 miljoen stuks voor MP3-spelers. De levering aan fabrikanten van MP3-spelers bijvoorbeeld nam van jaar op jaar met 1300 procent toe. De grootste OLED-leverancier in het tweede kwartaal was Samsung met een marktaandeel van 29,8 procent. Daarna volgden RTI Display met 22,5 procent, Pioneer met 15,7 procent), Univision met 11,3 procent en LGE met 5,2 procent marktaandeel. (Geert Kelfkens) Zie ook:Verkoop OLED-schermen neemt af - 24 juni 2005

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in