Overslaan en naar de inhoud gaan

Verlies voor Siebel

Het aanstellen van een nieuwe CEO heeft Siebel niet geholpen. Het eind juni afgelopen kwartaal bracht de CRM-leverancier een verlies van 50 miljoen dollar op een omzet van 313 miljoen. Het verlies is wel volledig toe te schrijven aan eenmalige lasten van in totaal 74 miljoen dollar.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het probleem blijft echter de verkoop van nieuwe software. Terwijl er voor 235,3 miljoen dollar aan diensten en onderhoudsinkomsten werd omgezet, kwam er slechts 78,3 miljoen dollar voor nieuwe licenties binnen. Dat is 31 procent minder dan een jaar geleden. De drie maanden geleden aangetreden CEO George Shaheen wijt dat aan het bij Siebel gebruikelijke verschijnsel dat de verkoopdeals te veel naar het einde van het kwartaal opschuiven. Het Siebel-management blijft bij de stelling dat er met de producten niets mis is en dat het probleem aan de verkoopkant ligt. "We moeten in contact komen met onze klanten", aldus Shaheen. (Freek Blankena) Zie ook:Siebel ontslaat algemeen directeur - 14 april 2005

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in