Overslaan en naar de inhoud gaan

Virtuele werelden 1 miljard dollar waard

Massively Multiplayer Online Games (MMOGs) hebben een waarde van meer dan een miljard dollar, becijferde analistenbureau Screen Digest. Het gaat op spelen als Habbo Hotel, World of Warcraft en Second Life.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het aantal varianten neemt snel toe en ook de bronnen van inkomsten rond het spel. Abonnementsgelden zijn nu nog goed voor 87 procent van de omzet. Adverteren en de verkoop van virtuele goederen krijgen daarentegen een belangrijker rol.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in