Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst NTT gedrukt door hogere kosten bij DoCoMo

Het Japanse telecomconcern NTT (Nippon Telegraph & Telephone Corp.) heeft de winst in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar met 18,5 procent zien dalen naar 144,7 miljard yen (986 miljoen euro). Het resultaat stond onder druk door hogere kosten bij de mobieletelefoniedochter DoCoMo, zo blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

NTT DoCoMo meldde vorige week een winstdaling van 21 procent tot 163,5 miljard yen als gevolg van hogere marketingkosten bij de verkoop van mobieltjes voor het snelle Foma-netwerk. DoCoMo maakt ongeveer 70 procent van de operationele winst van NTT uit. Bovendien kon NTT vorig jaar profiteren van de verkoop van een belang in het telecombedrijf Hutchison 3G.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in