Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mobieltje straks belangrijkste reclamevehikel'

– Mobiele apparatuur zoals telefoons en handcomputers wordt het belangrijkste medium voor adverteerders. Die mening tekent de Financial Times op uit de mond van Andrew Robertson, de baas van Omnicom BBDO, het op twee na grootste reclamebureau ter wereld.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Nu nog neemt de tv de eerste plaats in. Maar de groeiende populariteit van opnameapparatuur die eenvoudig de reclames uit de programma's verwijdert, dwingt adverteerders andere kanalen aan te boren. Robertson stelt dat mensen telefoons en PDA's de hele dag bij zich dragen en dat die apparatuur daarom een ideaal middel vormt om reclameboodschappen op af te leveren. Robertson geeft toe dat de gebruikers van deze apparatuur er niet aan gewend zijn dat het gebruik ervan wordt onderbroken door reclameboodschappen. Hij verwacht echter dat reclamemensen inventief genoeg zullen zijn om de advertenties zo interessant te maken dat dit probleem omzeild wordt. (Thijs Doorenbosch)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in