Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren op internet neemt toe

De netto bestedingen voor online adverteren in 2000 bedragen 83 miljoen gulden, een stijging van 85 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Dit blijkt uit een onderzoek van PricewaterhouseCoopers in samenwerking met Interactive Advertising Bureau Nederland en BBC De Media en Reclame Bank, een registratiebureau voor onder andere internetadvertenties.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De ICT-sector was met 34 procent de grootste groep adverteerders. De financiële dienstverlening staat met 15 procent op nummer twee, gevolgd door de zakelijke dienstverleners (14 procent). Het grootste budget is voor buttons en banners (89 procent), de rest van de bestedingen gaat naar hyperlinks. De groei in Nederland is iets meer dan die in de VS (78 procent). Engeland laat een aanmerkelijk ander beeld zien. Daar zijn de bestedingen met 203 procent gestegen ten opzichte van 1999. (mma)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in