Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinezen adverteren weinig op Internet

De op een na grootste online-populatie, de Chinezen, blijft braak liggen wat betreft elektronische handel. Ofschoon inmiddels zo’n 79,5 miljoen Chinezen toegang hebben tot internet, omvat de Chinese online-advertentiemarkt slechts 130 miljoen dollar, ofwel minder dan 1 procent van de totale wereldmarkt voor webadvertenties. Dit meldt persbureau AFP.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Nog zorgelijker is dat het belang van de Chinese webreclamemarkt in verhouding afneemt. Volgens Shanghai Research groeit de Chinese advertentiemarkt ten opzichte van vorig jaar met 67 procent maar neemt de wereldwijde markt in omvang toe met 91 procent. (tdo)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in