Overslaan en naar de inhoud gaan

'Chip goed voor supermarkt en klant'

De invoering van een speciale chip levert supermarkten mogelijk meer omzet op uit de verkoop van verse producten. Klanten varen er wel bij omdat ze minder vaak misgrijpen. Dit blijkt uit een twee jaar durende proef, waarbij kratten groenten werden voorzien van de chip. De weg van leverancier naar de winkelschappen kon met behulp van de chip nauwgezet worden gevolgd.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

,,De hele keten, de logistiek wordt veel transparanter en leveranciers en winkeliers kunnen zo veel efficiënter werken. Er kunnen minder fouten worden gemaakt'', aldus adjunct-directeur René Roorda van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van supermarkten. De chip geeft ook informatie over voorraden en houdbaarheidsdata.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in