Houston laat Office vallen voor thin-clienttechnologie
SimDesk biedt de gebruiker ruim 25 toepassingen als tekstverwerking, spreadsheet, agenda en e-mail voor alle apparaten met een webverbinding. De data wordt centraal opgeslagen en verwerkt op de SimDesk-server. Een bedrijfseigen technologie zorgt volgens SimDesk zelf voor een efficiënt protocol waardoor de gegevensuitwisseling supersnel gaat. De eerste duizend ambtenaren zijn inmiddels overgestapt. Als de invoering succesvol verloopt stappen ook de overige 12 duizend gemeentewerkers over. Een derde stap in het contract tussen de gemeente en SimDesk geeft 3 miljoen inwoners van Houston met een bibliotheekpasje het recht SimDesk te installeren en te gebruiken. Dankzij de thin-clienttechnologie krijgt de burger moderne pc-toepassingen en opslagcapaciteit tot zijn beschikking ongeacht of hij werkt op een pc in de bibliotheek of een aftandse Pentium I thuis. Burgervader Lee p. Brown wil zo de digitale kloof in zijn stad overbruggen. Chicago, Los Angeles en de Braziliaanze overheid onderhandelen volgens ZDNet ook met SimDesk. (pli)