Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Kijken, kijken en niet kopen’ is en blijft het motto op internet

De website­Top­20 van de Nederlandse consument wordt zwaar gedomineerd door portal­sites en zoekmachines. Startpagina en dochters voeren dit jaar de door onderzoekbureau Multiscope opgestelde ranglijst aan. MSN belandde, dankzij een spurt in laatste maanden, op de tweede plaats. Ilse blijft als op Nederland gespecialiseerde internet­index de meest geraadpleegde zoekmachine, en Google sprong ­ vanuit het niets ­ in het gat dat Altavista liet vallen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De sites die tot het KPN­concern kunnen worden gerekend, presteren goed. Maar de onafhankelijke telefoonnummer­site detelefoongids.com staat niettemin aanzienlijk hoger dan kpn.com. Verder valt op dat typische gemaksdiensten als internetbankieren een breed publiek bekoren, al daalden de sites van Rabo en Postbank wel enigszins op de rangordening. Ook nieuws blijft op internet een belangrijke trekker met de sites van de publieke omroep en het dagblad De Telegraaf als belangrijkste exponenten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in