Overslaan en naar de inhoud gaan

Office 12 krijgt PDF-module

Microsoft zal in Office 12 een routine inbouwen waarmee een document kan worden opgezet in PDF-formaat. Dit meldt internetnieuwsdienst CNet, dat zijn wijsheid ontleent aan een weblog dat is gemaakt door een ontwikkelaar van Microsoft.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Met de software kan een document uit bijvoorbeeld Word worden vertaald naar de door Adobe uitgevonden bestandsindeling PDF (Portable Document Format). Het document ziet er dan identiek uit, ongeacht het platdorm waarop het wordt weergegeven. Er wordt wel bij gezegd dat de vertaalsoftware alleen een PDF-bestand aanmaakt, er kunnen geen PDF-documenten mee zichtbaar worden gemaakt. Voor die laatste taak zal de gebruiker een beroep moeten blijven doen op een PDF-viewer zoals Acrobat Reader. De vertaalmodule zal worden geïntegreerd in de pakketten Word, Excel, PowerPoint, Access, Publisher, OneNote, Visio en InfoPath. (Richard Keijzer) Zie ook:Nieuwe Office 'anticipeert' op gebruiker - 14 september 2005

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in