Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgaven via internet stijgen 22 procent

De consumentenuitgaven op het internet zijn in het afgelopen jaar met 22 procent gestegen tot in totaal 143,2 miljard dollar (118,3 miljard euro). Vooral kleding was erg populair met een verkoopstijging van 36 procent tot 12,2 miljard dollar. Dat blijkt uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Comscore Networks.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

In 2004 bedroegen de totale verkopen via het wereldwijde web nog 117,2 miljard dollar. Exclusief de uitgaven voor reizen en vakanties gaven consumenten vorig jaar 82,3 miljard dollar uit, 24 procent meer dan in het voorgaande jaar. Aan reizen en vakanties werd vorig jaar op het internet 60,9 miljard dollar gespendeerd, 20 procent meer dan in 2004. (anp)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in