Overslaan en naar de inhoud gaan

Windows anti-virus met stip op twee

In drie maanden tijd is Microsoft er in geslaagd om zich op te werken naar de tweede plaats op de ranglijst van leveranciers van anti-virussoftware voor de Amerikaanse consumentenmarkt. Volgens onderzoek van de NPD Group is het marktaandeel van Windows Live OneCare 15 procent. De analisten menen dat Microsoft zichzelf in de markt prijst. Een paket met anti-virus- en anti-spysoftware, firewall en back-up tools kost gemiddeld nog geen dertig dollar.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Symantec, dat 10 procent martkaandeel verloor, voert de ranglijst nog aan met een marktaandeel van bijna 60 procent. TrendMicro staat op de derde plaats met 9 procent en McAfee volgt met 7 procent als vierde. Deze laatste en marktleider Symantec hebben nieuwe producten aangekondigd om te concurreren met Live OneCare. (Peter Lievense)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in