Overslaan en naar de inhoud gaan

'Amerikaanse werknemers zijn e-mailverslaafd'

Het Amerikaanse onderzoeksbureau Gartner stelt dat Amerikaanse werknemers verslaafd zijn aan het lezen van hun zakelijke e-mail. Als zij op hun werk zijn kijkt 53 procent van de Amerikanen gemiddeld zes keer per dag of er nieuwe mail is binnengekomen. Ruim 34 procent heeft zelfs de hele dag de lijn openstaan om te zien wat er binnenkomt. Maar liefst 42 procent van de werknemers checkt de mail tijdens vakanties. Ook kijkt 23 procent in het weekend wat er via de digitale snelweg is binnengekomen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Volgens Gartner komen gemiddeld 22 e-mailberichten per dag binnen. Amerikanen besteden gemiddeld 49 minuten per werkdag aan het verwerken en beantwoorden daarvan. Werknemers doen dit vaak om praktische redenen: de berg met mail stapelt zich snel op, wanneer je die een paar dagen laat groeien. Het volstromen van e-mailboxen zal deze week zeker het geval zijn bij medewerkers van een aantal Amerikaanse technologiebedrijven. Onder meer Sun Microsystems, AdobeSystems en Compaq Computers hebben door de slechte gang van zaken het personeel deze week op een verplichte vakantie gestuurd. De bedrijven blijven in de week van 'Independence Day' (vandaag) grotendeels gesloten. Ook de negentigduizend medewerkers van Hewlett Packard kregen het dwingende verzoek deze week vrije dagen op te nemen. (esc) Zie ook onze eerdere berichtgeving:Verplichte vakantie voor IT'ers in de VS - 2 juli

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in