Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple gebruikt XP als verkoopargument

Apple Computer is een nieuwe campagne gestart, om gebruikers van een Windows-machine terug te winnen. Daarbij wordt Windows XP gebruikt als een marketinghulpmiddel. De gebruiker wordt er fijntjes op gewezen dat Windows XP vol zit met functies die veel eerder al opdoken in MacOS.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het gaat onder andere om het gebruik van draadloze netwerken, het branden van CD-tjes en het afspelen van DVD's. De redenering van Apple luidt: 'waarom zou je genoegen nemen met een kopie van iets, als het origineel nog steeds beschikbaar is'? Veel gebruikers van een pc onder Windows hebben ooit een Macintosh in hun bezit gehad. Deze conclusie trekt de marketingafdeling van Apple na onderzoek. Wereldwijd gezien heeft Apple een marktaandeel van zo'n 8 procent. In de VS wist het bedrijf zijn marktaandeel vorig jaar op te vijzelen van 4,3 tot ongeveer 4,5 procent. (rak)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in